Saturday, October 11, 2008

ChiKen poP!!!

huh.....
klo dulu aku slalu dengar orang kena chiken-pop,
aku buat derk jerrr..
ala, biasala hidup ni mesti la ada orang demam, sakit, excident, macam2 lagi la...
tu dh lumrah hidup yang dah ditentukan Tuhan untuk menguji hambaNya....
tapi harini, 8-10-2008, aku telan dikesan oleh Dr. kena demam campak! alamak! chiken-pop la2...
aku ingat ni semua pasal aku naik kerata api la............tapi x baik la pulak klo aku pk cm 2
cm x reda qada' dan qadar Tuhan
nangis aku col mak kt kg,mane taknye, Dr bg cuti 2minggu, xleh dok kolej, xleh g klas,dia cakap, bnda ni virus n mudah berjangkit, so cm mane ni...nangis la aku,,,dh banyak prisent n test,habis la..........
tapi aku pun xleh nk bt ape gak, badan pun mula lemah je nk duduk lama ckit dah rasa pening semacam jer..
sudah nye... aku terbaring je la cm kain buruk kt bilik,nk balik kg, cm serba tak kena,mak aku x yah cite la risaunya dia sampai nk datang cni,tapi nasib baik la aku pandi pujuk dia xyah datang,klo tax sian mak aku.....
itu cite mak aku,
tunang aku lak,
haaa...............dia ni lagi sorang buat aku pening,dia risau sampai lum habis lagi cti raya trus datang cni...........hai..sayang jugak dia kat aku ek...masa dia datang 2 sampai je trus jmpa aku bawa air jampi (air yassin la2) suruh aku minum,mandi ngan air 2...ps2 siap hari2 col aku tnya aku ok x..hai,aku ni ok je tp 2 la rasa sakit n sengal2 badan penangan chiken-pop ni memang la ada...
2 2orang yang tersayang aku,x masuk kakak aku lagi yang bising suruh aku balik............aduhhai,pening n makin sakit aku cm ni, skali pk rupanya ada juga orang amik berat pasal aku,padahal klo dlu kakak aku,mak aku jarang sgt nk amik tau pasal aku,klo x aku yang col diarg,jawabnya talipon aku 2 xdela fungsinya............
ari ni dh masuk 3 ari aku demam,ok ckit dh rasa,tapi x brani g mane2, takut berjangkit kt org ln lak, room mate aku smpi jrg blik bilik,takut kot.sian jd mangsa, dh la dekat nk final..aku ni dh 2 presentation tlps, financial test pn x g, nasib baik cikgu ok, klo x aku la yg k.o!
ha...............bab ni pling best,
time sakit2 ni la kita blh tau sape betul2 blh jadi kawan.................
yala.......... kadang2 kita chat kita xsedar, orang yang kita x suka2 sebenarnya lg baik dr yang slalu kita puji,
ada kawan time sakit cm xingat kita lngsung,padahal paling dekat kita rasa ngan kita tapi.........
yang jauh jugak menjengah kaba, bertanya............dunia2.. plastik sunggh kehidupan hari ini..
ok la aku pn dah rasa cm ln macam je ni...aku ni x brape nk ok lg sebenarnya, masih pening2,biji2 kt badanpn msh basah n cm nk pecah n sakit2 la, tapi nk gak jenguk blog ni...dh lma rasanya x mengarang.
apa pn, ni crita aku lepas naik raya,aku doakan kawan2 semua slamat x kena jangkitan ngan aku...........kpda cikgu2 yang faham keadaan saya jutaan terima kasih diucapkan

1 komen c-keet:

saYa said...

Salam..
pa kabar hari ni...
aku hanya mampu cakap "Kesian kat ko..." lebih dari tu, aku dah tak reti dah...Maaf la sebab x tanya kabar ko seblm ni....sori ek..
TAPI pe2 pun..moga cepat SEMBUH...
"DALAM MAKSUD" ko dalam LUAHAN hati ko sempena kena deman cmpk tu..." MAKAN HATI BEB"...huhu.

MOGA CEPAT SEMBUH & KEMBALI KE KELAS...amin..INsyaAllah (^-^)