Friday, July 25, 2008

Malaysia ke Piala Dunia?


MALAYSIA akhirnya menamatkan cabaran mencari slot ke Piala Dunia 2010 apabila terpaksa akur dengan kehebatan Bahrain dalam perlawanan kelayakan baru-baru ini. Kekalahan secara agregat 1- 4 kepada Bahrain menjelaskan betapa perbezaan ketara milik pasukan kebangsaan di pentas antarabangsa. Sekaligus menepati ramalan ramai skuad kita masih belum mampu bersaing ke kejohanan berprestij tinggi berkenaan.

Cita-cita kita sememangnya besar. Namun tidak mustahil untuk direalisasikan bagi kita yang kerdil. Barangkali ianya sesuai dengan usia negara ini yang telah 50 tahun merdeka. Sudah tiba masanya untuk kita mencipta ruang dan impian yang besar dan hebat. Kita mampu menempa sejarah menawan Gunung Everest, pelayaran solo mengelilingi dunia dan terbaru memahat nama sebagai angkasawan.

Ia juga sudah tentu tidak mustahil bagi kita untuk mengimpikan memahat nama sebagai salah sebuah negara yang beraksi di pentas bola Piala Dunia. Impian yang telah lama kita idam-idamkan. Landasan telah tercipta sejak berabad lamanya. Kini hanya menunggu kita menggerakkan seluruh kekuatan bagi mengemudikannya hingga ke tujuan yang diimpikan.


Apa pendapat anda? Mampukah kita untuk beraksi di pentas Piala Dunia?

1 komen c-keet:

yokohamarinos said...

yg solo kita ok... tp pasukan kita xok... kurg persefahaman kot... kalo msg2 tnjuk star... last2 jd starwars r... jaguh kampung....